Πέμπτη 1 Μαΐου 2008

Μα... δεν κάνει κρύο εκεί πάνω;

Αυτή η ερώτηση ή κάποια παραλλαγή της είναι το πρώτο πράγμα που ρωτάει κάποιος όταν του πω ότι σπουδάζω στην Σουηδία. 

Φυσικά και έχει κρύο. Απλά τα πράγματα δεν είναι τόσο χάλια όσο φαντάζεσαι.

Η wikipedia αναφέρει ότι η μέση θερμοκρασία στην Στοκχόλμη κατά τον χειμώνα είναι από -1 ως -5. Ο χειμώνας που μας πέρασε (ο πρώτος μου εδώ πέρα) ήταν ακριβώς σε αυτές τις θερμοκρασίες Δεδομένου ότι έχεις ένα ζεστό μπουφάν, σκούφο και κασκόλ, δεν θα έχεις απολύτως κανένα πρόβλημα. Συνήθως, το κρύο γίνεται έντονα αισθητό όταν φυσάει. Στην νηνεμία όμως, το κρύο μπορεί να περάσει και απαρατήρητο.

Χα, δεν περίμενες να ακούσεις την λέξη "απαρατήρητο" για το σουηδικό κρύο! :)

Ως Έλληνες, έχουμε μάθει να μιλάμε για "βιβλικές καταστροφές" κάθε φορά που χιονίζει. Στην Σουηδία όμως, το χιόνι είναι αρκετά πιο συνηθισμένο φαινόμενο και θα δεις ότι, όσο κι αν χιονίζει, ο κόσμος συνεχίζει την ζωή του και αυτό ίσως βοηθάει ψυχολογικά στην αντιμετώπιση του κρύου - το να κλειδώνεσαι σπίτι σου γιατί έξω έχει -2 θα σου φανεί γελοίο όταν δεις τους υπόλοιπους να κυκλοφορούνε σα να μην συμβαίνει τίποτα. Έχουμε μάθει να συνδυάζουμε τις σκανδιναβικές χώρες με ατέλειωτες εκτάσεις πάγου, χιονιού και -30. Κι αυτά υπάρχουν, αλλά μιλάμε για τον Βορρά, πολύ μακριά από την Στοκχόλμη με το ήπιο κλίμα της.

Προσωπική μου άποψη: θέμα συνήθειας - θα μάθεις να ντύνεσαι σωστά και σύντομα θα το αγνοείς.

3 σχόλια:

Apo_F είπε...

Από ανάλογη εμπειρία. αξίζει να αναφέρεις την απουσία υγρασίας στο κλίμα της χώρας. Δεν το καταλαβαίνεις εύκολα αν δεν το ζεις αλλά όσο πιο χοντρά ωτύνεσαι τόσο δεν κρυώνεις, πράγμα που δεν ισχύει στη ελλάδα κ ειδικά στη θεσσαλονίκη ότι και αν φορέσεις αφού η υγρασία τρθπάει κόκκαλο. Επίσης εξαφανίζεται η λιπαρότητα του δέρματος και τα σπυράκια για τα οποία ευθύνεται.Γενικά, αν είναι κάτι να φοβάται κανείς δεν είναι τοσο το κρύο αλλά το σκοτάδι.

ka8y είπε...

Πάντως και τα -20 το 2005 που ήμουν εγώ πάνω δεν ήταν σπάνια..

Αλλά δεν το παίρνεις χαμπάρι ότι έχει τόσο κρύο...μόνο όταν αρχιζαν να παγώνουν τα μάτια μου το συνηδειτοποιούσα :p

Απλά ποτέ χωρίς τον σκούφο σου...

Nenyaki : ) είπε...

ka8y μου θα μου επιτρέψεις να πω ότι τα -20 είναι όντως σπάνια. Τόσο σπάνια δε που τα 2 τελευταία χρόνια ούτε καν έφτασε κοντά ο υδράργυρος (φέτος αρνητικό ρεκόρ είχε... -4! woohoo!).
Μιλάω πάντα και μόνο για την Στοκχόλμη και όχι για πιό βόρεια, άρα να μην σκιάζεστε άδικα αγαπητοί μου αναγνώστες!!! (αλλά μην νομίζετε ότι θα κυκλοφορείτε εδώ και με τιραντέ... αυτά είναι για τα σουηδάκια :P ).